Apple, Intel, GM vezető vállalatok a saját energia ellátásban
Két évvel ezelőtt a Greentech Media azt írta a Solár Energia Iparági Szövetség (SEIA) jelentése alapján, hogy „USA cégek gyorsabban állnak át napelemes energia ellátásra, mint korábban bármikor”. Akkor a kereskedelmi napelem telepítések több mint 40%-al meghaladták az előző évit.
Most, 2015-ben a Solar Means Business felmérése alapján azt mutatják a trendek, hogy az érdeklődés nem csökken. A 100 legnagyobb cégnél (Fortune) készített felmérés alapján közel 60%-os napelem telepítés növekedés várható.
Összes napelem teljesítmény alapján a két legnagyobb telepítő egy áruházlánc (Wal-Mart) és egy ingatlanfejlesztő vállalat (Prologis). Rögtön nyomukban találhatunk nagykereskedő cégeket, autógyárakat, info technológiai cégeket, mint nagy energiaigényű vállalatokat, amelyek önellátó rendszert építenek ki. Solár irányába történő elmozdulásnak korábban még fenntarthatósági és reklám értéke volt, ma már gazdasági megfontolás miatt döntenek az energia ellátás megváltoztatása mellett. A vállalatok döntését természetesen nagyban segíti a napelem rendszerek csökkenő ára, növekvő teljesítménye is.
A telepítés helyét tekintve továbbra is a tetőre telepítés a legjelentősebb, de egy másik kivitelezési helyszín is gyorsan nő. Az autóparkolók fölé történő telepítés egyre népszerűbb, ezek átlagos mérete, kapacitása folyamatosan nő: 2012-ben 600 kW átlag teljesítményű volt, mára 800kW az átlagos méret. Az autóparkolókra telelpített napelem egy optimális hely: zöld elkötelezettségünket mutatja, a parkoló vendégek komfortérzetét növeli, és általában könnyen megoldható nap enegiájának maximális kihasználása.